Dit is geen goed nieuws, nu blijken er plannen te zijn voor de aanleg van een weg. En dan wel echt dicht bij ons huisje langs. Voor bevoorrading verkeer. Dus ik denk vrachtwagens. Dat is heus niet leuk.
- Prorail wil een bouwweg aanleggen in de oksel van de A10/A2, langs de randen van Amstelglorie. De bouwweg zou een oprit krijgen ergens bij het benzinestation naast de Utrechtseweg. Vervolgens loopt volgens het plan de weg langs het schiereiland, het eiland, de Eksterlaan, de parkeerplaats naar de snelweg- en spoorbruggen van de A10 (Jan Vroegopsingel).
- Inmiddels is ook bekend geworden dat de Dienst Noord-Zuidlijn in verband met het vrijkomen van grond bij de Noord-Zuidlijn een grote grondscheidingsinstallatie bij de Ouderkerkerdijk wil bouwen. Op dit moment onderzoekt de Dienst Noord-Zuidlijn een variant waarbij de materialen voor de bouw van deze installatie worden aangevoerd via de hierboven genoemde bouwweg in de oksel van de A10/A2, langs de randen van Amstelglorie. Mocht blijken dat deze variant niet haalbaar is, dan is de tweede mogelijkheid de aanvoer van materialen met schuiten via het water. Het is de planning dat hierover in juli 2010 een besluit genomen zal worden.
Nou ja war nu? Ik wacht maar gewoon af, ben niet zo het type voor op de baricaden. Er is wel een groepje huisjes bezitters die proberen deze weg te voorkomen en toch de scheepvaart te promoten bij de gemeente.
- Prorail wil een bouwweg aanleggen in de oksel van de A10/A2, langs de randen van Amstelglorie. De bouwweg zou een oprit krijgen ergens bij het benzinestation naast de Utrechtseweg. Vervolgens loopt volgens het plan de weg langs het schiereiland, het eiland, de Eksterlaan, de parkeerplaats naar de snelweg- en spoorbruggen van de A10 (Jan Vroegopsingel).
- Inmiddels is ook bekend geworden dat de Dienst Noord-Zuidlijn in verband met het vrijkomen van grond bij de Noord-Zuidlijn een grote grondscheidingsinstallatie bij de Ouderkerkerdijk wil bouwen. Op dit moment onderzoekt de Dienst Noord-Zuidlijn een variant waarbij de materialen voor de bouw van deze installatie worden aangevoerd via de hierboven genoemde bouwweg in de oksel van de A10/A2, langs de randen van Amstelglorie. Mocht blijken dat deze variant niet haalbaar is, dan is de tweede mogelijkheid de aanvoer van materialen met schuiten via het water. Het is de planning dat hierover in juli 2010 een besluit genomen zal worden.
Nou ja war nu? Ik wacht maar gewoon af, ben niet zo het type voor op de baricaden. Er is wel een groepje huisjes bezitters die proberen deze weg te voorkomen en toch de scheepvaart te promoten bij de gemeente.